RPG Uitleg.

Heel veel meiden hier, zijn geweldig in het maken van verhalen en rollenspellen. Je kunt dat hier doen!
Plaats reactie
Flore
Admin
Admin
Berichten: 441
Lid geworden op: 15-09-2012 11:53

RPG Uitleg.

Bericht door Flore » 16-09-2012 13:51

Hij komt van VP, maar het is toch hetzelfde.
~

Wat is een Rollenspel?


In Een rollenspel is een spel tussen jou en iemand anders. Je kan ook een RPG (Role Play Game = Rollen spel) met meer mensen starten. Dan maakt de maker van de RPG een verhaallijn aan die hij of zij doormailt naar de andere spelers. Een RPG is niet zomaar afgelopen. Zorg er dus voor dat je tijd hebt. En niet dat je weg moet. Anders kunnen andere mensen de RPG niet makkelijk voort zetten. Wat je wel kunt doen is met z'n alle een pauze nemen om het half uur.

Je kan een rollenspel op meerde manieren spelen. Bijvoorbeel als je iets moet pakken kan je er voor kiezen om het tussen sterretjes te zetten, of tussen kruisjes. Daarnaast kan je ook kiezen in welke tijd je het rollenspel speelt. In de Tegenwoordige tijd, of in de verleden tijd. Spreek dit goed met elkaar af!

Hoe speel je een rollenspel?

Om een rollenspel te spelen is niet veel nodig, maar zoals ik hier boven al zei is er wel véél tijd nodig. Je mailt de gene/mensen met wie je een rollenspel wilt spelen. Je gaat een verhaallijn verzinnen maar maakt de verhaallijn maar voor de helft. Zo kun je dus de andere helft inproviseren op het topic wat je hebt gemaakt om een RPG te spelen. Ondertussen bedenk je of je een jongen of een meisje bent. Dit moet je samen overleggen. Je kan er ook nog voor kiezen om een dubbel rol. Iedere speler speelt dan twee personages. Let er goed op dat je afspreekt of je korte zinnen moet maken of lange zinnen. Dit kan namelijk uitermaten vervelend zijn voor je tegenspeler. De maker die het topic heeft aangemaakt verzint de titel. Als het topic is aangemaakt kun je beginnen met je rollenspel! Onthoud wel dat je je aan je verhaallijn moet houden. Dat je dus niet zomaar afwijkt. Dat is ook héél erg vervelend zijn. Veel plezier!

Afkortingen:


Voor de onervaren mensen heb ik alle afkortingen op een rijtje gezet:
RPG = Role Play Game (Iedereen kan meedoen tot een bepaald aantal.)
ORPG = Only Role Play Game (Alleen de maker en de tegenspeler mogen meedoen. De rest mag alleen maar lezen, dus niet reageren)
JDBORPG = Justin Drew Bieber Only Role Play Game (Een ORPG dat over JB gaat)
1DORPG = One Direction Role Play Game (Een ORPG dat over 1D gaat)
HPORPG = Harry Potter Only Role Play Game (Een ORPG dat over Harry Potter gaat)
TWORPG = Twilight Only Role Play Game (Een ORPG dat over Twilight gaat)
THGORPG = The Hungergames Only Role Play Game (Een ORPG dat over THG gaat)
(Natuurlijk kun je hiervan nog veel meer varianten maken, maar dit zijn voorbeelden.
Naast alle 1DORPG, JDBORPG etc. kun je daar ook nog een RPG van maken)

W ... = With ... (Met *naam*)
JB = Jongen bezet (Dat betekend dat je bij een RPG het verhaal nog moet lezen, maar dat alvast een jongen bezet is zodat je zo in kunt stappen)
MB = Meisje bezet (Precies hetzelfde als de uitleg hieronder, alleen dan in een meisjes variant)
DL = Dubbel rol. (Iedere speler speelt twee karakters)
TT = Tegenwoordige tijd (De tijd waarin je speelt)
VT = Verleden tijd (De tijd waarin je speelt)

Moet iets geüpdate worden? Of is er iets fout? PM dan een moderator zodat ze het kunnen veranderen.

Voor vragen kun je me altijd mailen ♥ Doewiedoewiedoewab.

Sandrien
Moderator
Moderator
Berichten: 153
Lid geworden op: 15-09-2012 11:59

Handig :)

Bericht door Sandrien » 16-09-2012 18:29

Goede uitleg, erg handig!
Ik sta altijd klaar om je te helpen, mail gerust! :D

Joelle
Admin
Admin
Berichten: 527
Lid geworden op: 15-09-2012 08:17

Re: Handig :)

Bericht door Joelle » 16-09-2012 18:39

Sandrien schreef:Goede uitleg, erg handig!
Met veel plezier werk ik aan deze site! <3

Plaats reactie